În urmă cu 3 ani am aterizat în București pentru un interviu. Ca în majoritatea discuțiilor de acest fel, evident că am primit întrebarea unde te vezi peste cinci ani.

În sinceritatea mea, am început să le povestesc despre legal marketing și cum pieței juridice îi lipsește o astfel de abordare iar eu asta vreau să fac peste 5 ani.

Între momentul respectiv, și momentul actual mi-am dat seama că acest concept penetrează prea puțin cu profesioniștii din domeniul juridic. Mai ales în România.

Chiar și așa, ca orice visător, trebuie să fac ceva în acest sens, mai ales că a povesti potențialului angajator despre faptul că el nu se va putea baza pe tine pe termen lung, e o greșeală de interviu evidentă.

Cu aceeași naivitate cu care am răspuns atunci, așa pun în aplicare acum planul de a face legal marketing, dar cu o perspectiva extinsă.

Marketingul serviciilor juridice – sau legal marketing – este un domeniu relativ nou pe piața românească, dar o potecă bătătorită ”în afară”. Acesta este și motivul pentru care mă adresez internațional.

Definit ca practicile unui jurist în vederea promovării imaginii personale sau a organizației din care face parte, de cele mai multe ori, instrumentele de comunicare folosite trebuie aliniate cu anumite coduri etice specifice fiecărei profesii juridice.

La noi preocupările privind publicitatea profesiei există, dar cu siguranță nu sunt la fel de importante ca alte minusuri ale profesiilor juridice.

Hai să discutăm despre cum poţi începe să te promovezi. Da, inclusiv în România se poate, respectând reglementările.