După ce am rezolvat problema cu încălzirea laptopului Acer Aspire 5520G se pare că următorul pas este să nu pornească. Această situaţie a apărut după ce în timpul funcţionării normale notebookul s-a închis fără un mesaj de eroare. După blocare, acesta se restarta continuu. La apăsarea butonului power pentru a porni, după 3 secunde se închidea singur, fără un afişaj pe display. Singura metodă pentru oprirea ciclului de restartare era scoaterea bateriei.

Am încercat toate metodele recomandate şi care erau la îndemână însă fără succes: am scos RAM-ul şi am schimbat slotul, l-am desfăcut şi am verificat componentele, curăţat. Am ajuns la concluzia că trebuie ajutor specializat.

În baza unor recomandări am mers la un service de cartier. Nu am folosit serviceul autorizat Acer deoarece nu am găsit referinţe bune și oricum nu mai aveam garanție. A doua zi după reparație, laptopul funcţiona. Bineînţeles că nu  mi-au spus exact ce au făcut. Cu toate acestea sfatul pietenesc a fost să scap de el cum pot şi cât mai repede întrucât problema este la placa de bază. Cipsetul nVIDIA nu are un randament bun. problemă din fabrică.

După un research amănunţit pe Internet, am aflat că toată seria Aspire 5520g are probleme cu placa de bază. O chestie destul de gravă. Probmea este că nici reparaţia profesionistă (denumită reballing) nu garantează rezolvarea problemei. Din acest motiv sugerez următoarele:

  • dacă mai funcţionează să îl vindeţi;
  • mergeţi la un service capabil din oraşul dvs;
  • dacă nu mai funţionează – vândut pe bucăţi sau la un service care cumpără sau schimbat placa de bază – ceea ce înseamnă un nou laptop.

Cea mai bună opţiune rămâne să cumpăraţi alt laptop. După experienţa cu acest produs mă voi îndrepta spre un laptop care oferă cea mai bună garanţie. Dacă Acer a avut doar pentru 12 luni, o garanţie pe viaţă oferită de Toshiba parcă sună mai bine şi dă încredere în orice laptop ai cumpăra.