Totuşi, merge marketingul afiliat în România?

După workshopul ţinut de cei de la 2Parale, cred că afilierea va merge în România, dar asta imediat după ce persoanele din sistem vor înţelege. Dorin Boerescu a precizat de mai multe ori că atât publisheri cât şi advertiseri au probleme în a înţelege ce înseamnă exact marketing afiliat.

Din ce a fost prezentat, sunt profitabile câteva siteuri care practic preiau feed de produse sub o formă sau alta. O metodă simplă, iar siteurile au fost create strict pentru afiliere.

Momentan se pare că acest sistem de promovare este cel care dă cel mai bine rezultate. Eu am în vedere metoda folosită de internet marketeri din afară, respectiv afilierea este profitabilă dacă îţi alegi o nişă pentru care trebuie să creezi conţinut de calitate. Deşi există peste 60 de companii înscrise pe platforma 2Parale, majoritatea sunt pe piaţa de Fashion, singura care converteşte cel mai bine. Deci alegerile sunt într-o anumită măsură limitate, iar în final vor rămâne publisheri care oferă calitate cumpărătorului, nu o replică a experienţei de pe siteul de comerţ.

Cu toate acestea comportamentul cumpărătorului online este puţin ciudat.

Ţin să precizez că Dorin Boerescu a dat ca exemplu: pe site de conversie valutară avea rata de 3% la clickuri pe banere de fashion. Aşadar o rată mare pe un site care nu e nişat pe piaţa propriu-zisă. Consider un exemplu bun pentru a demonstra că afilierea merge la noi doar dacă îţi cunoşti foarte bine vizitatorii. Instrumentele prin care îţi poţi cunoaşte vizitatorii au fost prezentate de Krumel dar pot fi citite şi pe blogul 2Parale.

De asemenea, Krumel a dat exemplu blogul său. Prin Google Analitycs a observat că are un bounce rate mai mare la vizitatori care vin de pe forumuri de SEO decât cei care ajung de pe siteuri de programare. Puţin ciudat, după cum a spus şi el, având în vedere că scrie articolele despre SEO.

O altă informaţie importantă oferită de Dorin a fost referitoare la modul de plată către magazinele online. Din spusele lui, oameni care lucrează în online nu sunt familiarizaţi cu plata rambus a produselor, ci se aşteaptă la plata direct cu cardul. Lucru important care trebuie luat în considerare dacă vrei să promovezi anumite produse. Lasă-l pe om să înţeleagă cum va obţine produsul şi cu siguranţă va cumpăra.

În loc de concluzie, pentru a înţelege de ce e bine să începi marketing afiliat acum, ascultată un interviu cu Tony Robbins (speaker motivaţional renumit): cum trebuie analizate oportunităţile.

4 comentarii la „Totuşi, merge marketingul afiliat în România?”

  1. Avand in vedere ca din ce in ce mai multi se obisnuiesc cu ideea de a face cumparaturi online, cu siguranta si afilierea va avea o crestere.
    Ramane totusi de vazut daca se va ajunge la un plafon.

  2. Referitor la plata ramburs, din experienta cred ca exista persoane care nu cunosc acest sistem de plata (nu toti inteleg sistemul de lucru al curieratului rapid, obisnuiti fiind cu Posta Romana).

    Cat despre modul de folosire al marketingului afiliat trebuie sa fiu de acord doar intr-o anumita masura.

    Momentan piata e la inceput la noi, metode ca cele prezentate de tine sunt folosite si chiar scot profit. Asta pentru ca momentan e tot ce trebuie sa faci.
    Sunt sigur ca dupa o perioada se vor cauta metode de a spori conversiile, nu numai sa arunci niste bannere si sa te rogi pentru vanzari.

    In cazul in care ai urmarit si opiniile despre programul de afiliere de la eMAG toti erau dezamagiti pentru ca foloseau doar bannere, trimiteau clickuri dar nu vindeau.

    E simplu, you are doing it wrong!

Lasa un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.