Astăzi este practic ultima zi când clienţii băncilor ar trebui să meargă la sucursalele de unde au contractat creditele pentru a cere actele adiţionale. Este important ca aceste acte să fie obţinute de către clienţii instituţiilor de credit, chiar dacă nu le semnează. Aceste documente emise de bancă vor putea fi folosite pentru a face sesizări la ANPC, sau după caz la instanţă.

Este posibil ca din anumite motive să nu fi completat actul adiţional conform cu OUG 50/2010. Fie pentru că banca nu a primit/trimis actele adţionale, fie că nu aţi avut timp. În continuare veţi afla ce trebuie să faceţi pentru a rezolva situaţia.

“Dacă nu puteţi să vă prezentaţi la creditor, trimiteţi o scrisoare cu confirmare de primire. Nu semnaţi actul adiţional, nu faceţi menţiuni, corecţii, tăieturi pe act. Aveţi nevoie de un exemplar al actului, în forma legală emisă de creditor pentru viitoarele demersuri în instanţă”, afirmă avocatul Marius-Vicenţiu Colţuc.

Acelaşi lucru propune şi coordonatorul departamentului bancar-financiar de la Boştină şi Asociaţii, Matei Dimitrie Giugariu: dacă un client nu primeşte o notificare de la bancă trebuie el însuşi să notifice banca, în scris, asupra necesităţii modificării printr-un act adiţional a prevederilor contractului de credit.

Clientul are dreptul să negocieze cu banca clauzele actului adiţional! Imporant este să fiţi atenţi la următoarele aspecte:

  • clienţii sunt puşi să semneze că vor plăti comisioane unice pentru servicii care nu sunt precizate iar unele bănci nu predau documentul integral, ştampilat sau semnat;
  • precizarea unor tarife unice pentru servicii care nu sunt enumerat;
  • precizarea unei dobânzi penalizatoare a cărei valoare nu este specificată şi greşeli de exprimare;
  • comision unic perceput pe servicii necunoscute;
  • o altă capcană din actele adiţionale este “dobânda penalizatoare”;
  • lipsa unor pagini din actele adiţionale.

Plângeri există în acet sens, iar Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) cunoaşte situaţia. Aşadar puteţi urmări această cale pentru a rezolva neînţelegerile cu instituţia de credit.

Există mai multe modele de documente de acte adiţionale realizate atât de clienţi dar şi de unele case de avocatură. Pentru aceste exemple vă recomand să vizitaţi pagina casei de avocatură Colţuc.


Claudiu Dascalescu

Acesta este un simplu site unde scriu periodic (din an în Paște și total neregulat) despre lucruri care mă interesează și care scot în evidență modul meu de gândire. Așa încerc să cunosc oameni care sunt meseriași pe ceea ce eu vreau să învăț sau vreau să fac.

6 comentarii

Anonim · 18/09/2010 la 23:32

Eu as vrea sa inteleg cum este posibil sa fie legal acordul meu tacit desi nu am fost anuntat de catre banca asupra unui nou act aditional, iar in zilele in care a fost anuntat prin presa la banci a fost omor, mai ales pentru ca pe bubble aveau cate 4-6 ofiteri de credite, iar acum sunt 1-2 plictisiti prin birouri.

    Claudiu Dascalescu · 19/09/2010 la 12:38

    Atata timp cat un client nu isi arata interesul se prezuma acordul tacit – este un principiu de drept care se aplica in aceasta situatie pentru a evita probleme. Asa cum am scris in acest mic ghid de servicii financiare, bancile incearca sa evite aceasta ordonanta.
    Pentru a evita aglomeratia sau viitoare probleme, daca nu ai primit acet act aditional este recomandat sa trimiti o scrisoare cu confirmare de primire (este foarte important sa fie cu confirmare de primire pentru a demonstra daca banca a primit sau nu scrisoarea). In acest caz sunt obligati sa trimita actul, iar daca nu il trimit puteti inainte o actiune in instanta. Aceasta trebuie facuta in termen de 15 zile, deci pana pe 5 octombrie.
    Despre asta voi scrie in curand, si recomand sa va abonati la articole prin email pentru a afla informatii suplimentare.

    O zi productiva!

Segiu Daniel · 24/09/2010 la 12:43

Atata timp cat un client nu isi arata interesul se prezuma acordul tacit

M.F. · 30/09/2010 la 17:30

ms mult pentru sfaturi si pentru toate informatiile.Mi-au fost de ajutor!

Calivita · 30/09/2010 la 21:16

daca se prezuma acordul tacit si eu apoi fac o reclamatie la protectia consumatorului nu se schimba cu nimic situatia!?

Stefan · 13/10/2010 la 14:14

Acelasi lucru vroiam sa intreb si eu la fel ca si Calivita…am probleme de acest gen si nu stiu ce sa fac! Astept un sfat..Multumesc!

Lasa un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: