Am citit într-o duminică însorită, 4 lecţii de marketing pe blogul Bogdanei Butnar. Într-adevăr spiritul de observaţie este foarte dezvoltat iar lectura este plăcută. Având în vedere pasiunea mea pentru marketing pot spune că de multe ori mă regăsesc în articol, comentând de multe ori diferite situaţii asemănătoare.

Cu toate acestea ţin să precizez că am dat şi peste “vânzători la raft” care ştiau să vândă produsul, deşi nu este afacerea lor. Spun asta fiindcă personal consider dezinteresul multor reprezentanţi de vînzări vine din metalitatea că nu e afacerea lor.

Din exces de zel, când am hotărât să cumpăr primul laptop am mers prin majoritatea magazinelor pentru a vedea ce oferte sunt (înainte să caut online). Şi da, mai există magazine offline. M-a impresionat, pur din perspectiva abordări, un sales representative care m-a găsit la raft. Nu ştiu care a fost motivaţia lui pentru a fi performant, însă consider că o parte importantă ţine de mediul în care lucrezi.

Am avut ocazia ca pentru o perioadă să lucrez la un magazin online de nişă ce vindea electronice. În acest sens ţin să punctez şi eu o minipoveste. Era tocmai înainte de perioada sărbătorilor de Paşti. Mi-am adus aminte modul prin care a trebuit să câştigăm bonusul de sărbători.

În cadrul programului de lucru, pe la amiază, persoana care deţinea afacerea ne-a spus să luăm o pauză. A urmat o discuţie şi ne-a înmânat o foaie cu 10 întrebări despre firma la care lucram şi produsele pe care le comercializa. Mă aflam în faţa a 10 întrebări din domeniul meu de activitate şi 200 lei bonus de Paşte. Un test.

Mi-a fost explicat că în funcţie de numărul de întrebări corecte voi primi bonusul. Aşadar fiecare întrebare valora 20 de lei cu un total de 200 lei. Întrebările variau de la cel mai scump produs vândut de magazin, până la cele mai ieftine electronice dintr-o anumită categorie. Pe lângă faptul că se dovedeşte implicarea în cadrul firmei în acelaşi timp ca angajat eşti motivat să cunoşti firma pentru a obţine bonusul.

Tu ce părere ai despre această modalitate de a implica persoana care lucrează în cadrul firmei?


Claudiu Dascalescu

Acesta este un simplu site unde scriu periodic (din an în Paște și total neregulat) despre lucruri care mă interesează și care scot în evidență modul meu de gândire. Așa încerc să cunosc oameni care sunt meseriași pe ceea ce eu vreau să învăț sau vreau să fac.

4 comentarii

Ana · 30/04/2011 la 14:32

E foarte simplu sa motivezi un angajat spre performanta, mai ales ca beneficiile sunt 100% ale tale, ca patron de firma. numai ca romanii sunt mult prea ingusti in gandire, fie ei si cu bani multi, sa poata accepta starea de bine a unui angajat. deviza la romani este “dezbina si cucereste”. atunci abia, patronul este cu adevarat fericit!

    Claudiu Dascalescu · 30/04/2011 la 15:53

    Salut Ana,

    Imi place expresia “dezbina si cucereste” 🙂 cu siguranta aceasta atitudine este acceptata ca generala. Cu toate acestea eu am avut parte de experiente placute cu persoane care au afaceri.

    Antreprenoriatul este in dezvoltare la noi si sunt sigur ca persoanele care accepta ca angajatul TREBUIE sa faca un lucru cu placere, vor avea de castigat.

razvan · 20/06/2011 la 17:40

Ok, exista interesul de a cunoaste firma, dar se pierde cel legat de punerea in aplicare a cunostintelor. Cred ca cea mai buna motivare ar fi rasplatirea angajatilor cu procent din vanzari (pe langa salariul fix).

Prestige · 08/08/2011 la 19:30

Sunt foarte bune sfaturile prezentate de dvs., insa trebuie sa recunoastem ca in ziua de astazi aproape toti angajatii cauta ca pe langa salariu sa mai produca si alte venituri, pe cai mai mult sau mai putin ortodoxe.

Lasa un comentariu

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: